RECENZE #2 Hedvábník aneb Bourec morušový, když je všechno podivné...

orig. název: The Silkworm
nakladatelství: Plus - Albatros media
žánr: světová literatura, thriller

cbdb: 81%        databazeknih: 82%

"Zatraceně dobré čtení a dvojice, která vás vezme za srdce..." The Telegraph

"Kde je další díl, prosím...Galbraith píše s důvtipem a se smyslem pro tradici detektivního žánru, napínavou zápletkou vás provede tak hladce, až úplně zapomenete na čas." The Saeattle Times

Když se spisovatel Owen Quine ztratí, jeho žena se obrátí na soukromého detektiva Cormorana Strika. Domnívá se, že se manžel sám uchýlil na pár dní do ústraní – stejně jako to už dříve udělal – a chce, aby ho detektiv našel a přivedl zpátky domů. Jakmile Strike zahájí vyšetřování, je stále jasnější, že za Quinovým zmizením je více, než si jeho žena připouští. Spisovatel právě dokončil rukopis nové knihy, ve které vykreslil velmi jedovaté karikatury téměř všech svých známých. Pokud by byl román vydán, rozvracel by životy – je tedy mnoho lidí, kteří by si mohli přát Quina umlčet.

Recenze

V druhém díle spisovatele Roberta Galbraitha alis J.K. Rowlingové se opět setkáváme s naším známým vyšetřovacím párem.Soukromým detektivem Cormoranem Strikem a jeho asistentkou Robin. Jelikož je to už druhý díl, já a samozřejmě spousta dalších čtenářů má jistá očekávání. Očekáváme, že kniha bude lepší, napínavější nebo přinejmenším stejně dobrá jako ta předchozí a jsme zvědaví, jaký příběh budeme číst teď.
Mohu rovnou říci, že spisovatel jíž od začátku počítá s tím, že čtenář četl první díl Volání kukačky. Na začátku se nezdržuje zbytečným představováním hlavních postav. Proto bych rovnou všem doporučila, ať si nejdříve přečtou díl první, budete se pak lépe orientovat v příběhu. Zejména ve vztahu Cormorana
 a Robin.

Po vyřešení případu vraždy známe modelky Luly Landryové je Strike a jeho soukromá detektivní kancelář na roztrhání. Neřeší však takové případy jaké by chtěl. Vyhledávají ho zejména bohaté manželky, které podvádí manžel nebo manželé, které podvádí manželka. Takhle si svoji soukromou detektivní praxi Cormoran nepředstavoval, ale alespoň mu to zaplatí všechny účty a hlavně dluhy.
Snad právě z důvodu, že hledá další případ, který by ho zajímal a připadal si užitečný, přijal Strike do své kanceláře Leonoru Quinovou - manželku celkem neznámého spisovatele Owena Quina. Ta mu řekla, že její manžel zmizel a již týden se neukázal, ona však ví, kde je...Je v nějakém knižním klubu, kde dopisuje svůj román a Strike musí pouze zjistit, kde ten knižní klub je a dovést ho zpátky domů. Opak je ale pravdou a všechno je zcela jinak..!

Cormoran ani neví proč, ale případ vzal i když nebylo zcela jasné, zda za něho dostane zaplaceno. Začne Owena hledat, tam kde mu řekla jeho žena, jenomže nikdo spisovatele neviděl. Kam šel tedy svůj román, který se jmenuje Bombyx mori dopsat? Strike za pomoci Robin začne pátrat v jeho vydavatelství, u jeho agentky a malé hrstky přátel, které Owen měl. Čím hlouběji se do případu noří, je jasné, že to nebude pouze o zmizení a dopsání románu.

Zhruba po týdnu Strikeova vyšetřování, nachází Owena mrtvého, doslova vykuchaného ve svém domě, který měl napůl se bývalým kamarádem. Strike se do případu pouští na plné obrátky, ale nemá to vůbec jednoduché. Od doby, co vyřešil případ mrtvé Luly, je na něho policie naštvaná a nechce s ním nikdo spolupracovat. Veškeré důkazy a informace o případu si musí obstarat sám s pomocí Robin. Také se ukáže, že román, který Owen psal, nebyl obyčejný román, ale měl poškodit a zcela zdiskreditovat snad všechny lidi z jeho okolí.

Podezřelých je tedy spousta a Strike musí odhalit toho pravého. A moc času mu nezbývá, jelikož policie už svého podezřelého má a drží se ho zuby nehty!!!!

Můj názor:
Mě osobně se kniha velmi líbila. I když musím přiznat, že některé pasáže knihy na mě byli až příliš dlouhé. Nicméně to nic nemění na tom, že kniha je velmi čtivá již od samého začátku. Příběh nás zavede no vánočního Londýna a nedá vám spát, dokud ho nedočtete do konce. Vraha jsem neuhádla až do samotného konce, moje tipy se neustále měnily, ale na toho pravého jsem nepřišla.
Samotný příběh je originální a zcela neotřelý. Navíc se odehrává v prostředí nakladatelství, takže to je velké plus pro nás knihomoly..:-)....Zase o trochu více poznáme osudy a povahy Cormorana, Robin a jejich rodin, po přečtení knihy, k nim máme zase o trochu blíže. Rowlingová ukázala neskutečnou fantazii při vymýšlení příběhu. Dokazuje to už jen tím, že vymyslela knihu v knize.
Komu se líbil první případ Cormorana Strikea Volání kukačky, druhá díl si nemůže nechat ujít!! Je promyšlený až do úplného konce. A kdo první díl nečetl a tento ho zaujal, nikdy není pozdě začít:-)..Já sama už se nemůžu dočkat až začnu číst třetí díl Ve službách zla.

Papa vaše...Lúúca